fredag 16. januar 2009

Skole

Ja da satt jeg har enda en gang og venta på bussen alene. Sånn er det å bo ute på bygda. Bussene går til alle utenkelige og forferdelig dårlige tider!

Dagen i dag har bestått av yrke, kommunikasjon og engelsk.

Yrketimene var morsomme :) Vi har holdt på med drama og bevegelseslek og musikk i det siste. Kjempe gøy å kle seg ut og sette seg inn i forskjellige roller :) Du får liksom muligheten til å gjøre noe annet enn å slite ned skolebenken og gjøre arbeid etter arbeid. Blir jo nesten litt fortvila av hele tanken på arbeid (selv om at jeg har bestemt meg litt for at jeg skal skjerpe meg).

Iallefall så begynte vi yrketimene men at jeg, Karin og Benedikte skulle ha på oss helt nøytrale plastmasker som dekker hele ansiktet og leke at vi aldri hadde kjent bakken under bena. Vi skulle ligge på rygg og våkne til. Så skulle vi røyse oss opp å finne balansen siden vi aldri hadde stått før, så skulle vi gå/vugge oss til et punkt hvor vi skulle plukke opp en stein og finne ut hva dette var fornoe. Så skulle vi avslutte med å kaste steinen avgårde.

Neste ting var at vi skulle kle oss ut. Vi fikk en lapp hvor det stod navnet, hvor vi bodde, hvilket yrke og hvilke interesser vi hadde i tillegg til reisemål. Vi skulle ikke vise lappen til noen av de andre. Neste steg var å finne de beste klærne som passet til personen du skulle være før noen andre tok dem (vi hadde masse utkledningsklær). Så skulle vi tre og tre "møter" på et venterom på togstasjonen i Bodø. Her skulle vi snakke sammen og vise vår personlighet og hvor vi skulle og hvorfor vi skulle dit. Alt dette skulle være improvisert. Kjempe gøy ;) Iallefall bestemor Natalia som holdte på å le seg skakk, mens Hilde og Aliksandra var dønn seriøse og snakket tull og spurte hverandre om hun var syk mens de pratet om nett-dating ;-D

Etterpå det musikk og dans stimulerer utviklingen til barnahvorfor musikk stimulerer utviklingen til barna. Så viste lærern oss ulike instrumenter og sånt før vi gikk opp å gjorde noen oppgaver mens hun hadde elevsamtaler med oss. Jeg får 4 denne terminen. VEt jeg klarer 5 om jeg gidder. Hehe :-p


I kommunikasjonstimen gjorde vi vel ikke så mye annet om å snakke vidre på hva som stimulerer barns utvikling ved hjelp av musikk, sang og dans.


Nå har vi hatt engelsk. Snakket litt om gramatikk før vi leste opp noen dikt høyt. Etter timinuttern "analyserte" vi diktene høyt i plenum før vi gjorde oppgaver til diktene.



Så slik har dagen min vært så langt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar